Goodbye Feestje en laatste voorbereidingen! - Reisverslag uit Zandwerven, Nederland van Arjan Blom - WaarBenJij.nu Goodbye Feestje en laatste voorbereidingen! - Reisverslag uit Zandwerven, Nederland van Arjan Blom - WaarBenJij.nu

Goodbye Feestje en laatste voorbereidingen!

Blijf op de hoogte en volg Arjan

23 September 2014 | Nederland, Zandwerven

Hoi allemaal,

Zoals de meeste van jullie weten komt mijn avontuur steeds dichterbij! Aanstaande vrijdag is het dan eindelijk zover, om 10.15 verlaat ik Nederland om voor 5 maanden in Slovenië te studeren. Op dit moment ben ik bezig met de laatste voorbereidingen en het leukste daarvan was natuurlijk mijn afscheidsfeestje!

Afgelopen zaterdag waren alle mensen welkom die mij nog even wilden zien en spreken in het altijd gezellige Zandwerven. Omdat Ed laatst nog een feestje had gegeven voor zijn buitenlandse vrienden, hoefde ik niet meer zoveel aan de schuur te doen. Zoals het altijd gaat stond er weer genoeg bier en wijn koud en de eerste mensen stonden natuurlijk weer op tijd op de stoep. Uiteindelijk denk ik dat er ruim 40 man is komen opdagen en dit maakte het feestje supertof! Ik heb iedereen even kunnen spreken en voor de rest waren alle drankjes en hapjes op, dus het was een heel geslaagd feestje. Ook heb ik nog wat leuke cadeautjes gekregen, waaronder een Nederlandse vlag met persoonlijke boodschappen, een Sloveense vlag met reisgids en een kussensloop met foto's. Heel erg bedankt hiervoor, echt heel cool :)!

Na de kater er samen met het hele voetbalteam er te hebben uitgevoetbald (5-2 gewonnen), ben ik vandaag begonnen met de allerlaatste voorbereidingen. Zojuist heb ik mijn transfer van het vliegveld van Ljubljana naar Maribor geregeld en als het goed is, is daarmee in principe alles geregeld. Mijn Sloveense buddy Doroteja (ik wil haar Doortje gaan noemen) zal me daar opvangen en mij de eerste weken wegwijs maken. Ze is erg enthousiast, was "super excited to meet me" en stuurde al kusjes uit Slovenië, dus dat belooft wat ;)

Ik zal daar gaan leven in een soort van campus met allemaal internationale studenten. Mijn kamer zal ik delen met een wildvreemde andere student en de keuken en badkamer met een stuk of 20 man. Dit zal allemaal wel even wennen zijn na zo verwend te zijn thuis, maar ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden! En het zal vast heel gezellig worden :)

Maar waarom in godsnaam Slovenië? zullen veel mensen denken. Waarom niet iets van Noorwegen, Spanje of Australië? Zoals jullie weten studeer ik Geschiedenis en ik ben zeer geïnteresseerd in de geschiedenis van de Balkan en voormalig Joegoslavië. Ik hoop in mijn periode in Slovenië hier meer over te leren en tripjes te kunnen plannen naar andere landen op de Balkan zoals Kroatië, Servië en Bosnië. Uiteindelijk hoop ik gewoon heel veel levenservaring op te doen en natuurlijk heel veel leuke mensen te ontmoeten!

Dan ga ik zo meteen maar eens mijn koffer pakken, want het komt steeds dichterbij. Ik hoop dat jullie de komende tijd met veel plezier deze blog met foto's en verhalen gaan volgen!

Arjan

  • 23 September 2014 - 22:14

    Mama:

    De laatste loodjes wegen het zwaarst, maar het komt zeker goed met je, ik zal je gezelligheid missen maar ik ga je zeker volgen met je verhalen, veel suc6 en veel plezier daar in maribor!
    Liefs van mama

  • 24 September 2014 - 20:02

    Marian Lakeman:

    wij wensen een goede reis toe en heel vee plezier in slovenie
    groeten rinus en marian.

  • 25 September 2014 - 09:11

    Jaap Kroon:

    Dag Arjan,
    Mooi dat je genoten hebt van je afscheidsfeest. Ik wens je een goede reis en een fijne tijd in Oost-Europa toe. Ik houd je blog in de gaten
    Groet,
    Jaap

  • 25 September 2014 - 10:08

    Ton Bartels:

    Beste Arjan
    Nog maals van deze veel plezier in Slovenië en natuurlijk met Doortje , ik weet zeker dat je daar veel over de cultuur en de geschiedenis zal leren ik denk dat je aan 5 maanden niet genoeg hebt maar het is een begin misschien kan je later als je klaar bent van je studie nogmaals de reis maken om je kennis verder te vergroten.
    Arjan fijne reis
    groetjes ton bartels

  • 25 September 2014 - 11:50

    Peter Swart:

    Arjan,
    Morgen een goede reis naar de Balkan!
    Groet, Peter

  • 25 September 2014 - 11:52

    Tamara:

    Heel veel plezier!
    Groeten, Tamara

  • 25 September 2014 - 12:16

    Rob Van Diepen:

    Hoi Arjan,
    Veel succes en plezier! Maak er een mooie tijd van!
    Groet, Rob van Diepen

  • 25 September 2014 - 18:28

    Michelle Schilder:

    Arie! superveel plezier! We gaan je supererg missen dus
    maak het dat gemis maar waard en heb een hele, hele toffe
    tijd daar :D
    xxx Mies

  • 25 September 2014 - 19:00

    Kees En Rina:

    Hallo Arjan
    ik had net een mail verstuurd, voordat ik je blog las, handig hé.
    wij wensen je nogmaals een hele goede reis en vooral heel veel plezier succes en wijsheid toe in Slovenië.
    maak er een mooi tijd van!
    groeten van ons allen vanuit De Weere, de Paauwtjes

  • 29 September 2014 - 09:44

    Piet Boon:

    Dag Arjan,

    Pas vandaag kreeg ik je verslag van het afscheidsfeest onder ogen, dus nu pas mijn reactie, maar niet minder goed gemeend: ik wens je een hele goede, plezierige en natuurlijk ook leerzame tijd in Slovenie!
    Vriendelijke groeten,

    Piet Boon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 82211

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 15 Februari 2014

Erasmus op de Balkan!

Landen bezocht: