Italië trip en meer - Reisverslag uit Venetië, Italië van Arjan Blom - WaarBenJij.nu Italië trip en meer - Reisverslag uit Venetië, Italië van Arjan Blom - WaarBenJij.nu

Italië trip en meer

Blijf op de hoogte en volg Arjan

30 November 2014 | Italië, Venetië

Hoi allemaal,

Hier dan weer eens een update van mijn blog. Dit is natuurlijk een veel leukere tijdsbesteding dan verder werken aan mijn research papers! Zoals ik in mijn laatste blog vertelde stond twee weken geleden de Italië trip op het programma. Ik was alweer twee weken in de weekenden in Maribor gebleven, dus besloot maar eens een tripje naar Italië te organiseren. Met een beetje raad van mijn Italiaanse huisgenoot besloot ik een 3-daagse trip naar Venetië, Verona en Triëst te plannen. Toen ik over de plannen vertelde bleken er wel meer mensen oren te hebben naar deze trip. Een gevarieerd clubje van Finnen, Polen, Slowaken, een Tsjech en dus de enige Nederlander besloten mee te gaan. Opvallend genoeg waren dit 7 meiden en dus maar 2 andere jongens, ik heb natuurlijk geen flauw idee hoe dit zo gekomen is ;)... Uiteindelijk vertrokken we op zaterdagmorgen om 05.30 met twee auto's en 10 mensen vol enthousiasme naar onze eerste stop: Venetië, de stad van het water en de liefde.

Na een voorspoedige reis (de Italiaanse snelwegen zijn perfect, maar erg duur) besloten we de auto's even buiten Venetië te parkeren. Het parkeren in Venetië schijnt brandduur te zijn en we konden nu heel makkelijk met de bus naar Venetië komen. De weersvoorspellingen voor het weekend waren niet zo goed, maar we hadden gelukkig droog weer tijdens ons bezoek. Venetië is een prachtige stad, maar natuurlijk ook heel toeristisch. Gelukkig waren we niet in het hoogseizoen en was het niet zo druk. Wel werden we moe van alle straatverkopers die ons een selfie-stok wilden verkopen, maar uiteindelijk hebben we wel lol gehad met die idiote dingen :). We hebben ongeveer 6 uur door de stad met al het water gelopen en als hoogtepunt natuurlijk het San Marco plein bezocht. De meiden waren erg gecharmeerd van de stad, maar ik vond het op een gegeven moment toch wel erg veel van hetzelfde. Zelf vond ik Verona meer divers en daarom mooier. Na een hoop foto's vertrokken we weer met de auto naar Verona, waar we een appartement hadden gehuurd. Alhoewel Italië best wel duur is, was ons appartement in Verona voor de prijs echt perfect. We hadden een grote keuken en een goede plek om te chillen. Nadat we samen hadden gekookt en gegeten hebben we er een mooi avondje van gemaakt. We hebben een drankspelletje gedaan en het bleek dat sommige mensen toch niet zo goed tegen drank konden :).

Na een goed ontbijt, natuurlijk later dan we hadden gepland, gingen we de volgende dag op pad om Verona te verkennen. Hier hadden we echt heel veel geluk met het weer, want het was gewoon heerlijk zonnig en ik heb zelfs een tijdje in mijn t-shirtje rondgelopen! Verona is heel anders dan Venetië, maar heeft heel veel moois te bieden. Zo hebben ze een soort mini-Colosseum, mooie pleinen, een hoop kerken en natuurlijk het beroemde balkon van Romeo & Julia! Naast al deze bezienswaardigheden konden we het ook niet laten om te genieten van een Italiaanse espresso en het heerlijke Italiaanse schepijs :). Verona is minder toeristisch dan Venetië, maar toch was het behoorlijk druk bij het beroemde balkon. Zo wilde iedereen de borst van het bronzen beeld van Julia aanraken, dit zou namelijk geluk in de liefde opleveren. Wij besloten dus ook maar even een poging te doen, maar tot nu toe heb ik nog geen verschil gemerkt! Na een lange dag in Verona besloten we weer samen te koken en hetzelfde drankspelletje als de vorige avond te spelen en hebben we weer erg gelachen om de lachwekkende situaties die dit opleverden.

Na een snelle douche, een ontbijtje en de spullen weer te hebben gepakt vertrokken we naar onze laatste stop: Triëst. We hadden al gehoord dat Triëst niet zo indrukwekkend als de andere steden waren, maar toch waren we verrast dat het zo klein was. In pakweg 3 uurtjes hebben we de meeste dingen in Triëst wel bezocht. Toch vond ik Triëst best wel een mooie stad, het ligt aan het water en heeft verschillende mooie gebouwen, daarnaast lag het ideaal op onze weg terug naar Maribor. Ook genoot ik ervan dat het totaal niet toeristisch was en dat we lekker onze gang konden gaan. Het was eigenlijk wel lekker dat we niet zo veel hoefden te zien, want zo'n laatste dag na 2 korte nachtjes moet gewoon niet zo vol zitten. Na ons ritueel van een jump-picture, besloten we terug te rijden naar Maribor. Toen brak even de hel los, ineens sloeg het weer om en kwam de regen met bakken uit de hemel. Gelukkig hoefden we nog maar 2,5 uurtjes door dit verschrikkelijke weer te rijden en zo kwamen we mooi op tijd weer aan in Maribor. Hier zijn we nog met zijn allen uiteten geweest en daarna hebben we de auto's teruggebracht. Zoals jullie kunnen lezen dit keer dus geen problemen of bijzondere avonturen, maar dit was toch ook wel eens lekker. Iedereen was te spreken over mijn organisatie-skills, dus ik was blij dat iedereen zo genoten had.

De afgelopen twee weken heb ik voor de rest mijn normale leventje hier weer opgepakt. Zo ben ik nu steeds vaker in de bibliotheek te vinden om mijn papers te schrijven en ga ik nog steeds 3x in de week naar de sportschool met mijn Poolse beul. Maar wees gerust, natuurlijk ben ik ook nog regelmatig op de feestjes te vinden ;)! Daarnaast heb ik bijvoorbeeld afgelopen weekend geschaatst op de ijsbaan (dat was dus binnen) om de saaie weekenden in Maribor een beetje te onderbreken. Het begint hier nu wel steeds kouder te worden en ze hebben het erover dat het misschien deze week gaat sneeuwen. Gisteren heb ik trouwens voor de eerste keer in mijn leven haai gegeten in mijn favoriete visrestaurant. Het heeft wel een beetje bijzondere smaak, maar het was zeker lekker. Ik denk dat dat het voor nu wel even was. Vanaf nu kijk ik uit naar het bezoek vanuit Nederland van mijn broertje, mijn vrienden en later mijn zusje en een vriendin. Misschien dat ik volgend weekend ook nog even naar Graz ga, dus ik denk dat er over paar weken wel weer een nieuwe blog komt ;).

Adijo! Arjan

P.S. Nadat ik mijn laptop heb gemaakt heb ik nu ook de foto's aan mijn vorige verslagen toegevoegd, misschien leuk om nog even te bekijken!

  • 30 November 2014 - 23:23

    Richard:

    Eerst trots vertellen dat er zoveel meiden meegaan.
    En vervolgens niks verder over hen vertellen?
    Of wil je dat gewoon niet online zetten, wat er echt gebeurd is?

  • 01 December 2014 - 13:42

    Marian Lakeman:

    beste arjan,
    ik ben blij dat je zo geniet., je ziet ontzettend veel in een kleine tijd.je verslagen zijn gezellig om te lezen.
    alles is hier okee.gezellig sinterklaas gevierd met 13 volwassen en 4 kleintjes.
    we wachten op telefoon want chantal verwacht 7 dec haar tweede kindje,ik zal bij de bevalling zijn ,dus dat houd je wel bezig.
    nog veel plezier en ook met edwin op 5dec.
    groeten marian.

  • 01 December 2014 - 19:49

    Tante Coby:

    Hoi Arjan
    Leuk dat in Italië bent geweest.
    De fotos zien er mooi uit.
    Je kan zien dat je geniet.
    Lekker geschaatst ga ik weer in Alkmaar doen.
    Wij hebben zondag het pakjes spel gedaan bij Ramona was weer gezellig.
    Gr nog veel plezier als Edwin .komt en je zus.

  • 05 December 2014 - 22:55

    Mama:

    Gezellig verslag en dat je haai heb gegeten dat is weer eens wat anders dan boerenkool met worst!
    Mooie foto's met al die meiden je hebt het goed voor mekaar hoor, daar is je broer best jaloers op maar hij komt eraan om de macho te spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 82184

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 15 Februari 2014

Erasmus op de Balkan!

Landen bezocht: